Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Sophie Waller - WaarBenJij.nu Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Sophie Waller - WaarBenJij.nu

Luang Prabang

Door: Sw

Blijf op de hoogte en volg Sophie

24 Juli 2016 | Laos, Luang Prabang

Aangekomen in Laos merkte ik gelijk dat het enorm anders was dan Myanmar. Er hangt een algehele relaxte sfeer, rustig, geen getoeter enz. Helaas was de relaxte sfeer bij mij niet zo sterk aangezien ik 3X mn verkeerde pincode heb ingevoerd en mn creditcard geblokkeerd is. Vervolgens heb ik een uur op het vliegveld gezeten om met Wi-Fi het proberen op te lossen (wat uiteindelijk wel gelukt is). Bij het hostel aangekomen ben ik direct met wat mensen aan de praat geraakt en zijn we met een groepje naar een uitzichtspunt gegaan om naar de zonsondergang te kijken wat heel mooi was. Daarna via de gigantisch grote nachtmarkt naar een lekker restaurantje en door naar Utopia. Utopia is de lokale bar waar alle backpackers heen gaan en de sfeer is echt fantastisch!! Lekker layed back, met allemaal lage tafeltjes en chill kussens op op te zitten. Ook is er een vollybal veld bij. Hier zit iedereen dan tot 23:30 waarna het sluit en iedereen naar huis gaat of gaat bowlen. De eerste avond ben ik gewoon naar bed gegaan want ik was zo moe van het reizen de hele dag maar de tweede avond ben ik gaan bowlen. Je gaat dan vanaf Utopia met een random groep mensen in een tuktuk naar de bowlingbaan (wat als enige tot laat open blijft) en daar ga je dan een potje bowlen en verder zuipen. Heel gezellig! Ik was met wat Nederlanders en Duitsers en helaas wel dramatisch slecht. Ik heb wel de coolste actie gedaan, namelijk achterstevoren door mn poortje een strike gegooid!

De tweede dag verder overdag met twee Nederlandse meisjes scooters gehuurd en naar de Kuang Si waterval geweest. De mooiste waterval van Azië! We zijn goed vroeg gegaan om toeristen te vermijden en hebben dus lekker kunnen zwemmen en prachtige foto's kunnen maken zonder al teveel andere mensen erbij. Het was zo mooi en chill. De natuur is prachtig en er zijn allemaal vlinders en libelles overal wat er voor zorgt dat je, je net als Sneeuwwitje voelt. Zijn ook nog helemaal naar boven geklommen waar je een prachtig uitzicht had en de waterval van boven kon zien (als je over het hekje klom). Boven ook in een bamboebootje een tochtje gemaakt. Geweldig. Toen we weer terug gingen was het ook super druk dus goed dat we vroeg zijn gegaan. Ook nog beren gezien in het rehabilitatie centrum en toen na een heerlijke streetfood vis, op de scooters weer terug. Armbandje gescoord op de nachtmarkt, nog keer streetfood en dus Utopia! Morgen Vang Vien! Zo veel zin in!