Bago dagtrip - Reisverslag uit Bago, Myanmar van Sophie Waller - WaarBenJij.nu Bago dagtrip - Reisverslag uit Bago, Myanmar van Sophie Waller - WaarBenJij.nu

Bago dagtrip

Door: Sw

Blijf op de hoogte en volg Sophie

21 Juli 2016 | Myanmar, Bago

Vandaag ben ik met de trein naar Bago gegaan vanaf Yangon. Het kostte maar 1000 kyat (ongeveer 1€) voor een reisje van 2 uur in de upperclass maar moest wel mn paspoort laten zien bij het kopen van een ticket, die ik natuurlijk niet mee had, dom! Maar het is gelukt! Upperclass klinkt fancy maar houd eigenlijk gewoon in dat er een soort bekleding op het bankje zit ipv hard plastic. De trein gaat verder mega sloom en schommelt lekker heen een weer, en op en neer. En na een tijdje uit het open raam te hebben gehangen, ben ik lekker in slaap gedommeld. Aangekomen in Bago stonden er allemaal scooter-mannetjes klaar om voor 10.000 kyat mij de hele dag rond te rijden langs alle bezienswaardigheden. Ik had een hele aardige vent (ben zn naam alweer vergeten) die bij elke pagoda meeliep om erover te vertellen. Behalve mooie pagoda's, monastery's en koninklijke gebouwen heb ik een aantal indrukwekkende, grote, liggende Boeddha's gezien en een plek waar echt een stuk of 100 monniken aan het studeren waren. Dit ging tegelijk en hardop maar dan wel allemaal uit hun eigen verschillende boekjes wat dus resulteerde een groot kabaal dat klonk als verschillende mantra's door elkaar. Bij de lunch in een heel klein Chinees restaurantje nog een gezellige groep Zwitsers ontmoet met wie ik een beetje heb gekletst over wat er allemaal te zien en te doen is in Myanmar, waarna ik naar de slangentempel ben gegaan. Hier ligt een gigantisch grote wurgslang een beetje te chillen tussen de kussens terwijl mensen geld doneren aan de slang door het op hem te leggen. De slang krijgt dan elke dag een bad waar hij heen gedragen wordt (ze snapte helaas mn vraag "door hoeveel mensen" niet). Verder krijgt hij 1X per week een kip van 10kg te eten. Ik mocht hem helaas niet aanraken maar wel doneren dus er ligt nu 200 kyat van Sophie Waller op de slang!

Hierna was het tijd om terug te gaan dus ik zo "to bus station" want ik moest ook nog een ticket kopen. Opeens midden in t verkeer roept mn scooterman iets, stopt er een minivan vol met locals en gebaart hij dat ik in moet stappen. Geen idee wat er precies gebeurde maar ik ben maar ingestapt (was bijna mn helm vergeten terug te geven in de chaos) en toen zat ik dus opeens op de lokale bus terug naar Yangon. Ze konden geen Engels dus wist niet hoe duur het was maar zag een paar mensen 1000kyat geven dus dat heb ik ook maar gedaan en dat leek ok. Verder wilde de hele bus weer een foto van mij of met me op de foto dus dat was wel geinig en na 1,5 uur waren we weer in Yangon! Laatste stukje met de taxi en toen thuis om met Sander en zn huisgenootje te gaan eten bij het lokale expat shan noodle restaurant om de hoek weer. In de avond nog naar de bios geweest om Finding Dory te kijken wat wel geinig was. Het gaat hier nog heel ouderwets in de bios met van die letters op de voorgevel en de "boxoffice" waar je, je kaartjes koopt. Ook moesten we voor de film begon eer betonen aan de nation wat inhield dat er een wapperende Myanmareese vlag op het scherm werd geprojecteerd met een muziekje (volkslied?) en iedereen moest staan, haha. Dit duurde vrij lang en terwijl wij allemaal moesten giechelen, waren de locals heel serieus! Nou en toen dus de film die leuk was en na de film lekker naar bed en morgen is alweer mn laatste dagje!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Bago

Zuid Oost Azie met Sander en Laurien

Leuk

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2016

Siem Reap - Ankor Wat

08 Augustus 2016

3 dagen Koh Rong

05 Augustus 2016

Sihanoukville

04 Augustus 2016

Phnom Phen killing fields

03 Augustus 2016

Naar Cambodja (of niet?)
Sophie

Reid met sander en laurien

Actief sinds 09 Juli 2016
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 6717

Voorgaande reizen:

07 Juli 2016 - 01 Oktober 2016

Zuid Oost Azie met Sander en Laurien

Landen bezocht: