Laatste paar dagen Yangon - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Sophie Waller - WaarBenJij.nu Laatste paar dagen Yangon - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Sophie Waller - WaarBenJij.nu

Laatste paar dagen Yangon

Door: Sw

Blijf op de hoogte en volg Sophie

22 Juli 2016 | Myanmar, Rangoon

Dinsdag de 19e, zijn we heel vroeg in de ochtend terug gekomen vanuit Bagan en na nog een paar uurtjes slaap en een heeerlijk lemongrass beefskewer broodje van het Vietnamese restaurant bij Sander om de hoek, was het tijd om wat te gaan doen. Het was Martyr's dat en dat is de enige dag dat het 'secretariaat' gebouw, waar generaal Aung San is vermoord is (een held van de bevolking en vader van de vrouw die hier nu net officieel verkozen is), open wordt gesteld voor het publiek. Dis is ook pas sinds 3 jaar dus allemaal nog erg bijzonder en dus zijn ook wij er een kijkje gaan nemen samen met de rest van Yangon schijnbaar want het was mega druk. IEn hoewel het een zeer bijzondere gelegenheid was bij een bijzonder en betekenisvol monument, was het in mijn ogen vooral een groot vervallen gebouw... Sander daaraan tegen was als een kind in een speeltuin en ik heb hem nog nooit zo druk en enthousiast met een camera bezig gezien dus misschien moet hij hier maar over schrijven. Wat wel grappig was, was dat mensen super graag met mij op de foto wilde, haha. Is al een paar keer eerder gebeurd, heel cute. Denk omdat ik blond haar heb ofz.
Hierna zijn we via Sander zn huis (ik had een wc dagje) gaan golfen aan het Inya meer samen met Martijn en Alban. Je kon de ballen zo het Inya meer in slaan. Dit was ook echt leuk om even te doen aangezien dit toch wel een vrij regelmatige activiteit van Sander is geweest in de 6 maanden dat hij hier stage heeft gelopen. In de avond zijn we nog naar happy hour gegaan bij Father's office met alle huisgenoten plus wat andere mensen en hebben we lekker Mexicaans gegeten. Helaas was mijn buik nog niet helemaal top fit dus zijn we op tijd naar huis gegaan.

Woensdag was een rustig dagje waarin ik vooral dingen ben gaan fixen zoals mijn stage verslag. Heerlijke sushi lunch met Sander gehad die erna weer terug naar stage moest en om 16:30 afgesproken met de Amerikaan (Sharon), Italiaan (Ilaria) en Braziliaan (Tamiris) uit Bagan om naar een fortune teller te gaan bij de Sule Pagoda. Daarna eten en pubquizz weer bij Father's office met Nick van Sander z'n stage en de rest is mee gegaan en Ida en Nicolas uit Noorwegen waren er ook. We zijn met ons team "backpackerlove" uiteindelijk 2e geworden door een strategische eind zet. Erna nog 1 biertje in seven joints gedaan en naar huis.

Donderdag ben ik in mn eentje naar Bago gegaan met de trein (zie dat reisverslag) en zijn we in de avond naar de bios geweest om Finding Dory te zien.

Vrijdag was mn laatste dagje alweer en na (hopeloos) nog een poging te wagen aan mn stageverslag en lunch met Sander ben ik nog naar de Boyak Market gegaan waar ik een longie heb gekocht voor mezelf! Daarna naar de afscheids borrel voor Sander van zn stage gegaan in mn nieuwe aanwinst). De avond eindigde met een afscheidsparty van alle huis genootjes en andere vrienden (Ik had Sharon ook uitgenodigd). Eerst thuis een beetje gedronken en toen.... KARAOKE FRIDAYY!!!
Omg wat was het mooi! Je krijgt dus een donker "soundproof" prive kamertke met 2 microfoons en je gaat met zn alle zingen en zuipen! Wij waren echt met 30 man ofzo dus het was chaos maar heel mooi! En na een prachtig afscheidnummer van Sander zn huisgenootjes (en een klein confrontatie momentje tussen Sander en mij) zijn we samen naar huis gegaan want ik moest om 06:00 alweer in de taxi naar de airport zitten! Op naar Laos!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Rangoon

Zuid Oost Azie met Sander en Laurien

Leuk

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2016

Siem Reap - Ankor Wat

08 Augustus 2016

3 dagen Koh Rong

05 Augustus 2016

Sihanoukville

04 Augustus 2016

Phnom Phen killing fields

03 Augustus 2016

Naar Cambodja (of niet?)
Sophie

Reid met sander en laurien

Actief sinds 09 Juli 2016
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 6723

Voorgaande reizen:

07 Juli 2016 - 01 Oktober 2016

Zuid Oost Azie met Sander en Laurien

Landen bezocht: