Now it all begins - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sophie Waller - WaarBenJij.nu Now it all begins - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sophie Waller - WaarBenJij.nu

Now it all begins

Door: Sw

Blijf op de hoogte en volg Sophie

06 Juli 2016 | Thailand, Bangkok

Aangekomen in Bangkok vandaag! Het is soaks iedereen altijd beschrijft: viezig, stinkend, warm (omg zo warm) en druk. Vlucht was verder prima. Heb 'my big fat Greek wedding' , 'The dressmaker' , 'Kung Fu Panda 3' en 'Brooklyn' gekeken en een biertje gedaan met 2 Nederlandse meisjes in Dubai die ook naar Bangkok gingen. Aangekomen bij Canal Hostel (heel gezellig en klein) heb ik mn spullen gedropt en gelijk wat side seeing gaan doen. Op weg naar the Golden Mount zei een tuktuk mannetje dat het dicht was en dat voor 20 bath hij me naar 3 nog open attracties zou brengen: 40m golden Buddha, marble palace en nog iets... uiteindelijk heb ik alleen de eerste gezien omdat het mannetje me steeds bij toeristenmaatschappijen eruit zette en dan moest ik gaan kletsten voor 10 min zodat hij een benzine coupon zou krijgen. Toen ben ik ook nog eens bij een kledingzaak af gezet.... heel random en daarna was ie opeens ziek... dus moest ik maar met de taxi terug! Ik was nogal een beetje pissig maar ben maar in de taxi gestapt maar heb de tuktuk niet meer betaald! Heb me weer af laten zetten bij the Golden Mount (die dus gewoon nog wel open was, gelukkig!) en daar naar boven geklommen. Was een mooie pegoda (is een soort boeddhistische tempel) met een mooi uitzicht over de stad. Hierna ben ik weer terug naar mn hostel gelopen om me klaar te maken voor eten op Koh San road.

In het hostel een vent ontmoet uit Engeland die ook alleen reist, Iain, die voorstelde om samen wat te zoeken wat ik natuurlijk een leuk idee vond. Na de hele drukke straat rond te struinen (vlak bij Koh San road), tussen de kraampjes vol met backpacker outfits, armbandjes en souvenirs,op zoek naar iets semi lokaal tussen alle overduidelijk toeristen restaurants,zijn we uiteindelijk gewoon maar ergens gaan zitten. Duidelijk heel toeristisch want het zat vol met Nederlanders maar heel leuk! En omg wat was het eten lekker!!! Iain had van een tuktuk mannetje gehoord dat je Tom Yung Goohn moest eten dus dat hebben we gedaan (ik alleen de non spicy variant). Het was heeeeeerlijk!! Tijdens het eten bevriend geraakt met 2 andere Nederlanders (Bo en Quint) waarmee we besloten nog een biertje te doen op DE party straat van Bangkok: Koh San road. Onderweg nog een pitstop gemaakt bij een klein leuk buiten barretje waar we even voetbal hebben gekeken en nog een vent op sleeptouw hebben genomen, de Finse jongen Mikko, die eruit zag als een viking. Oh en natuurlijk bij wat kraampjes om onze eerste souveniers te scooren! Vervolgens dus op Koh San road eindelijk een biertje gedaan bij een soort rooftop karaoke bar (heel typisch). Dít was zo gezellig dat we besloten nog een biertje te doen maar dan op straat waar al volop gedanst en gefeest werd terwijl locals gefrituurde schorpioenen (en nog veel meer) als snacks probeerden te verkopen voor veels te vee geld. De drukte en de sfeer waren fantastisch. Iedereen had het leuk en was vrolijk! Natuurlijk besloot ik vervolgens dat in plaats van een biertje we zo'n mix-drank emmer moesten doen want we zijn tenslotte in Bangkok op Koh San road dus dat hoort bij de ervaring! Haha! Dus hebben we met zn vijven 2 emmers gedeeld (2=1 deal) terwijl we samen met alle andere backpackers in Bangkok dansten op straat. Nog heel even in de verleiding gekomen om naar zo'n pingpong show te gaan, die overal de hele tijd werden aangeboden, maar nee. Tenslotte, met het oog op morgen, besloten verstandig te zijn en om 01:00 afscheid genomen van de groep en terug naar het hostel gegaan. Hoewel ik met mijn jetlag makkelijk de nacht door had kunnen halen wil ik graag fit zijn voor morgen! Als ik eindelijk Sander weer zie!!! Zo veel zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Zuid Oost Azie met Sander en Laurien

Leuk

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2016

Siem Reap - Ankor Wat

08 Augustus 2016

3 dagen Koh Rong

05 Augustus 2016

Sihanoukville

04 Augustus 2016

Phnom Phen killing fields

03 Augustus 2016

Naar Cambodja (of niet?)
Sophie

Reid met sander en laurien

Actief sinds 09 Juli 2016
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 6737

Voorgaande reizen:

07 Juli 2016 - 01 Oktober 2016

Zuid Oost Azie met Sander en Laurien

Landen bezocht: