Van Thakhek naar The 4000 islands - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Sophie Waller - WaarBenJij.nu Van Thakhek naar The 4000 islands - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Sophie Waller - WaarBenJij.nu

Van Thakhek naar The 4000 islands

Door: Sw

Blijf op de hoogte en volg Sophie

01 Augustus 2016 | Laos, Don Det Tok

Om 07:30 waren we eindelijk weer bij The Travel Lodge in Thakhek aangekomen (de laatste 1,5 uur hebben we in het donker moeten scooteren) en hebben we de nachtbus naar Pakse geboekt die om 01:00 s'nachts zou vertrekken. Het Was weer een bus waar in je bedjes had alleen dan veel minder luxe. Bijna alsof we als vee vervoerd werden. Maar lekker geslapen en toen we uiteindelijk om 07:00uur in de ochtend in Pakse aankwamen, pakte we een tuk tuk baar het centrum en konden we gelijk door in de bus om 08:00 naar the 4000 islands. Het laatste stukje was met de boot (duh) en om 12:00 waren we eindelijk op de 4000 islands. Nu moesten we nog op zoek naar een hostel. Na lang gestompel (met Sander z'n been) kreeg ik ook nog eens last van mn darmen en was het zoeken klaar. Hier gaan we zitten! Sunset bungalows! Het was super mooi wel gelukkig. Kleine bungalow met een badkamertje en 2 hangmatten op de veranda die over het water uit keken (aan de sunset kant van t eiland Don Det). Aangezien we nogal kapot waren van de lange reis, hebben we na de lunch (pumpkin burger en lao laap) een chill dagje ingelast en vooral in de hangmat gelegen. Toen rond zonsondergang een fiets gepakt om het eiland te ontdekken en vervolgens een biertje en een kaartspelletje gedaan terwijl we genoten van de prachtige zonsondergang! Hierna weer verder gefietst op zoek naar de brug die de het eiland Don Khon verbindt met Don Det maar het werd zo snel donker dat we bij het uiteinde van het eiland hebben moeten opgeven en omkeren en op zoek zijn gegaan naar avond eten. Het grappige is dat deze eilanden een beetje als party eiland worden promoot maar, tenzij je bejaard bent misschien, is het alles behalve een party eiland en meer een chill eiland. Na het eten naar bed want morgen gaan we een tour doen. Helaas zijn bijna alle tours hier met kajak (of tube) en kan Sander niet kajakken met z'n been dus moeten we wat anders doen. Komt vast goed!