Bagan dag 2 - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Sophie Waller - WaarBenJij.nu Bagan dag 2 - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Sophie Waller - WaarBenJij.nu

Bagan dag 2

Door: Sw

Blijf op de hoogte en volg Sophie

17 Juli 2016 | Myanmar, Pagan

Vanochtend hebben se hetzelfde schema als gister aangehouden: zonsopgang, ontbijt, slapen, zwemmen en gaan! Zonsopgang was helaas nog bewolkter dan gister, maar we zaten we weer op een mooie pegoda, dit keer met nog 3 Nederlandse meisjes. Het voelde wel ook iets minder spannend dan gister; de eerste keer in het donker een tempel beklimmen! Maar het uitzicht blijft mooi en we gaan het morgen sowieso weer doen!
Heel toevallig zijn we vervolgens in het hotel, toen we gingen zwemmen, Taylor en Lizz tegengekomen (Sander zn huisgenootjes in Yangon). Dus hebben we !et hun afgesproken voor lunch bij Sanon, een restaurant dat straatkinderen opleidt tot horeca medewerkers. Hier heeft Sander eindelijk zn soft shell drab gegeten en ik een roasted duck salad. Het was heerlijk maar wel mega duur, maar je steunt natuurlijk we gelijk een goed doel. Na de lunch zouden we zelf nog even rond scooteren maar Sander zn batterij was al vrij snel op dus zijn ergens wat gaan drinken terwijl we op vervangingw wachtte. En om 17:00 hadden we alweer met de groep afgesproken om zonsondergang vanaf de boot te gaan kijken. Terwijl we op de boot wachtte zijn er wat 'Myanmar biertjes' gehaald en heb ik Tanaka gekocht! Tanaka is wat de locals gebruiken als zonnenbrand. Je maakt het door een stukje speciaal Tanaka hout, met wat water over een steen te wrijven. Hier komt dan een soort bruin prutje vanaf dat je op je gezicht smeert als een soort indianen streepen. Heb het nu al voor de tweede dag op en het werkt heel goed!

De boot was verder heel gezellig al was de zonsondergang niet heel spectaculair. Na de boot zijn we met zn alle gaan eten bij 'be kind to animals the moon' waarna we besloten snel terug naar het hotel te gaan zodat iedereen nog even een avond dip kon doen. Onderweg naar het hotel spotte ik nog de dikke Amerikaan met de Braziliaanse en Italiaanse meisjes die Sander en ik op de heenweg in de bus hebben ontmoet en heb ik ze uitgenodigd om nog een biertje met ons te komen doen in het hotel. Zo gezegd, zo gedaan. Met de gehele groep op het dakterras nog een biertje gedaan wat heel gezellig was en om 23:30 alweer naar bed! Alles in Myanmar namelijk om 23:00 al dicht (moet van de overheid) en dan is het dus ook echt uitgestorven gelijk.