Kalaw olifanten - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van Sophie Waller - WaarBenJij.nu Kalaw olifanten - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van Sophie Waller - WaarBenJij.nu

Kalaw olifanten

Door: Sw

Blijf op de hoogte en volg Sophie

10 Juli 2016 | Myanmar, Naypyidaw

Gister zijn we semi brakjes wakker geworden, koffers gepakt, heeeeerlijk broodje bij de Thai naast Sander zn huis gegeten en op de bus gestapt naar Kalaw. Dít was een lange tocht maar in een superdeluxe vip-bus was het prima te doen. Vanmorgen zijn we om 05:00 aan gekomen, 20 min in t donker naar het hotel (nature land) gelopen en na een korte powernap was het om 08:00 alweer tijd om op te staan. Vandaag was namelijk olifanten dag!!

We zijn naar de Green Hill Valley olifanten resort gegaan waar we de hele dag de 7 opgevangen olifanten hebben mogen voeren en badderen. Dít was natuurlijk geweldig, al helemaal omdat we de enige toeristen waren dus alles voor ons zelf hadden. Daarnaast heeft het zonnetje eindelijk groot en deels van de dag geschenen. Behalven een klein buitje tijdens de lunch is het droog gebleven, dus met de olifant badderen was ook heerlijk met die hitte. Soppen en afspoelen! Na een heerlijke indiaanse kip curry voor lunch en een extra laagje muggenspray hebben we de olifanten tot 15:30 weer bananenbomen en pompoenen mogen voeren waarna ze voor de avond los door de jungle mochten lopen. Morgen ochtend wordt er dan weer naar ze gezocht en komen ze weer terug voor het eten tot 15:30. Na de olifanten nog een kleine powernapp en de laatste aflevering van s1 game of thrones gekeken (rest in de bus gekeken gister). Nu klaarmaken voor t avond eten en dan naar bedje toe! Morgen gaan we door naar Inle Lake!

P.s. net na t eten (Zat byat byat, het was heerlijk!!) nog een homegrown groene peper gegeten en was echt badgaan!! Hele bediening ging me (Sophie) uitlachen, hahaha. Verder is de lunch wat heftig gevallen en hebben Sander en ik de voorkamer uitgeroepen tot scheet-kamer omdat het er zo heftig aan toe gaat! Haha.